Firande av 6 månader på Bästkusten

Ett äventyr väntade den här helgen. Jag och min fantastiska Fredrik skulle fira att vi varit ihop i ett halvår, så vi begav oss norrut på Västkusten och susade omkring bland kustorterna, båda glada och träffade av kärleksvindar! ♥

Vi sov hos en släkting som varit helt underbar och hade ordnat så fint åt oss när vi anlände på lördagen.

Efter att ha installerat oss i vårt boende åkte vi norrut och möttes av en klarblå himmel.

Första stoppet blev Fjällbacka! Det var lustigt att vi råkade välja just den dag då det verkade vara någon slags träff för veteranbilar. Vi såg en massa av dem cruisa omkring med varierande musikstilar dunkandes på hög volym. Det var stämningsfullt och oväntat, men eftersom bilar intresserar mig mycket litet fotade jag mest omgivningen i fina Fjällbacka.

Vi lekte turister och gick upp i Kungsklyftan, känd från att en del av Ronja Rövardotter-filmen spelades in där.

Utsikten på vägen upp var helt magnifik!

Vinden blev kraftigare och kallare ju högre upp vi kom, men det gjorde mig ingenting, för då höll bara Fredrik om mig hårdare. ♥

Efter ett antal trappsteg kom vi upp på toppen av Vetteberget. Så fort jag fått upp mitt hår i en tofs kunde jag bendra den fantastiska utsikten (för innan såg jag knappt någonting så mycket som blåsten dansade i mitt hår)! Det blåa havet, de vita båtarna, solen som sken... ÅH! Vi satt där länge och bara njöt av livet, utsikten och varandras sällskap.

När vi beskådat färdigt och berget började fyllas av lite för högljudda turister bestämde vi oss för att klättra ner och bege oss mot nästa ställe: Grebbestad!

Det var nämligen Grebbestadskarnevalen den här dagen, som jag tidigare hört mycket om men aldrig sett. Tyvärr så hann jag inte se så mycket i år heller, haha, förutom några omkringdansande indianer. Vi fortsatte längs bryggan som var full av andra kustentusiaster.

Av rena slumpen fick jag syn på min härliga vän Natasha som jag inte träffat på två år och blev jätteglad! Vi satte oss och pratade en stund om vad som hände i våra respektive liv just nu medan hon skämde bort mig och Fredrik med att bjuda oss på glass! Vilken pärla!

Efter att ha strosat runt längs strandpromenaden i godan ro en tid åkte vi hem och spenderade kvällen på den soliga altanen med utsikt över vattnet. Där var det en helt annan lycka än den vi upplevt i kuststäderna. Istället för att vara pigga och på upptäckarhumör kunde vi här varva ner och bada i lugn och harmoni. Det var underbart att vara omringad av blommor och blad, ha utsikt över horisonten och känna de sista solstrålarna!

Grillen var igång! Den här helgen lade Fredrik ungefär 49 % av sin uppmärksamhet på sin nya bästis katten Måns i bilden (jag fick vara lite enträgen för att sno åt mig 51 % av uppmärksamheten, haha)

Vi hade en riktig myskväll tillsammans och skålade för våra 6 månader som pojkvän/flickvän och var supergulliga mot varandra!

På söndagen var det molnigt och vi tog det superlugnt med att hänga i trädgården, vandra ner till havskanten och sedan sitta inne medan regnet gjorde entré. Jag fick lite plugg gjort, och tyckte det var uppfriskande att ha en ny omgivning att studera i.

Kort och gott, det var en helt ljuvlig helg full av kärlek och livsnjutning!
Livet är som en ros - vackert och värdefullt! ♥

Comments

Cornelia

Vad härligt det låter! Ser så fint ut :)

Svar: Det var toppen! :D

URL: http://eriikasworld.blogspot.se

Name
Remember my name

E-mail (will not be published)