Vad gör jag egentligen på natur?

Heldagen i Göteborg har bestått av i stora drag av resor och lyssnande. Jag har idag färdats med bil, buss, tåg och spårvagn, ganska mycket fram och tillbaka. Mestadels hade jag ingen aning om vart vi skulle, men det var lugnt för jag kunde bara följa efter mina smarta klasskompisar som kunde vägarna!



Jag var på två presentationer av olika progam under den här naturvetardagen. På förmiddagen var det miljövetenskap där vi fick lyssna på hur programmet är upplagt, varför det finns och hur en elev tycker att det är. Vi fick även gå en tipspromenad i Botaniska Trädgården. Det var intressant, dock inget för mig (som resultatet på tipspromenaden vittnade om: min grupp fick 2 rätt av 10 möjliga).


Efter pastasallad till lunch på Chalmers var jag på presentation av matematik. Jag visste inte att man kunde forska inom matematik, men det var nog det enda nyttiga jag lärde mig. Den här redovisningen var ganska långtråkig och i slutet var jag och mina klasskompisar mest ganska fnissiga, viskande och trötta. Läraren gav oss onda ögat, berättade Marianne (jag såg inte, eftersom jag hade sjunkit ner i stolen så djupt att jag varken såg tavlan eller läraren, utan pratade med Jennifer istället. I all ärlighetens namn borde läraren inte ha betett sig på det viset, eftersom hon själv SOMNADE när den tråkigaste eleven höll sitt föredrag ...)

Det har varit en bra dag, men jag märker nu att jag inte alls är intresserad av att fortsätta läsa naturvetenskap efter gymnasiet. Att läsa på universitet verkar vara ganska kul (inte minst den sociala delen), men jag skulle mycket hellre ha velat gå på någon liknande informationsdag om till exempel språk och kultur ... Ojoj, vad ska det bli av mig?


Comments


Name
Remember my name

E-mail (will not be published)


Blog Address


Dear Viktoria,

Trackback
RSS 2.0